stick.

Jag försöker lära mig sticka på nytt. Kunskapen fanns för 18 år sedan och nu är det dags att väcka den. Jag passar på nu när mamma flygit upp från skåne på besök.

Efter ett tag kommer mamma för att kontrollera min stickning.

Jag: Det är massa stora hål överallt här och där
Mamma: mm, det är för att du tappat maskor..många
Mattias: Nu får du börja om
Jag: Nej det är fint det ska vara så…

Efter ett tag
Jag: Mamma, det ser lite konstigt ut på fram och baksidan
Mamma: mm man ska byta mellan att sticka aviga och räta
Jag: Avig och varför?
Mattias: Nu får du börja om
Jag: Nej det är fint det ska vara så..

2 thoughts on “stick.

  1. Ems skriver:

    Jag har skrivit in oss på skickkurs. Start i juni 2055. Då ska vi skicka fingrarna blodiga och förbannat bra ska det bli. 🙂

Kommentera

