Lägesrapport

image

Idag lyckades jag sätta mig på stickningen vilket så klart resulterade i att maskorna flög av. Framförallt när jag drog febrilt i garnet utan att resa mig först. Jag började sen göra knutar överallt för att rädda situationen eftersom jag inte lärt mig plocka upp maskor. 

När jag vid nästa tillfälle skulle plocka upp stickningen så låg det inte kvar på bordet där jag lagt det tidigare men jag kunde följa en grön tråd från vardagsrummet, genom Sixtens rum vidare till vårt sovrum och där hittade jag Sixten hoppandes i sängen och viftade med min stickning och ropade ‘jag flaggar, jag flaggar!’.

Det kan  hända att jag sa ‘fan’ där någon gång och det kan hända att Sixten inlett sina meningar med ordet ‘fan’ resten av kvällen….

Kommentera

