en sammanfattning med frågor från fotbollsfruns blogg

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Köpte en lägenhet!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja! Bland annat en liten kille jag fick pussa på igår och nästa gång vi ses kommer han att kunna gå.

Dog någon som stod dig nära?

Nej.

Vilka länder besökte du?

Danmark, men det räknas knappast när man är uppvuxen i skåne.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Ja, självklart önskar jag att vi får bättre tur nästa gång och att det blir ett syskon till Sixten.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

11 mars, 14 november

Vad var din största framgång 2012?

Efter flera års upphåll tog jag tag i ritandet och skapandet igen. Som att hitta sig själv på nytt.

Största misstaget?

Ja, det måste ju nästan vara det där lägenhetsköpet. Att få besked om att vi måste lägga in 260 000kr till i vår lägenhet eller flytta men riskera att sälja till förlust är inte roligt när man inte ens bott ett år i föreningen.

Bästa köpet?

Jag vill ju gärna tro att bilen vi köpte den 31/12 är det bästa köpet, även om bilar så klart alltid bara kostar mer och mer hela tiden. Annars en rittavla från Brio som jag köpträe löjligt billigt på loppis och Sixtena vinterkängor från Sorell i skinn som inhandlades på en annan loppis för ynka 30 kr men är grymma.

Vad spenderade du mest pengar på?

Lägenheten var dyrast men eftersom det är lånade pengar så räknas det inte. Så då svarar jag renoveringen av köket och bilen eftersom det betalats med pengar som vi faktiskt jobbat ihop och inte inkluderar räntor och avbetalningsplaner.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

När allt mitt kissande på stickor visade att jag var gravid. Förhoppningsvis sker det igen under 2013.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?

Inga, jag glömmer alltid bort vilket år saker hände eller vilka låtar/prylar som var inne.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Samma som alltid. Livet är en berg- och dalbana.

Vad önskar du att du gjort mer?

Inget så direkt. Kanske att vi skulle varit i Skåne mer.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Stressat.

Blev du kär i år?

Jag är kär varje år.

Favoritprogram på TV?

Jag har inte kollat så mkt på tv. Var det i år SVT visade 28 grader i februari? I så fall säger jag den för det är den enda serien jag sett alla avsnitt av. Tacka gudarna för SVT play.

Bästa boken du läste i år?

Jag inledde året med flera böcker sen avtog läsandet helt. Kepler böckerna var bra. Annars har jag läst en miljon barnböcker de flesta är 30 år gamla och gillar det mesta.

Största musikaliska upptäckten?

Hypnotic brass ensamble som vi var och såg på Fasching (eller var det förra året?)

Något du önskade dig och fick?

En frisk familj och löneförhöjningen var så klart också toppen.

Något du önskade dig och inte fick?

Ett hus önskar jag mig alltid.

Vad gjorde du på din födelsedag?

Grälade med Mattias och öppnade dörren för gästerna arg som ett bi.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Att vi skulle slippa öka insatsen i lägenheten och att vi inte skulle fått ett missfall.

Vad fick dig att må bra?

Älskade Sixten värmer mitt hjärta varje dag!!

Vilken kändis var du mest sugen på?

Jag är väldigt sällan sugen på kändisar.

Vem saknade du?

Jag saknar alla mina vänner som bor långt bort som jag inte kan träffa dagligen.

De bästa nya människorna du träffade?

Bästa är den helt nya lilla Teo som föddes i år. Vi kommer ha mycket skoj tillsammans vet jag!

Mest stolt över?

Jag är stolt över Mattias varje gång jag är i publiken på hans spelningar. Jag är stolt över allt Sixten lär sig och hans framsteg. Jag är stolt över min syster som fått ett nytt jobb och jag är stolt över min mamma som alltid tröstar och peppar när motgångarna kommer och Johanna som kom in på Polishögskolan och mina vänner som är så fantastiska föräldrar till sina barn och massa massa mer. Jag spricker av stolthet över min omgivning.

Högsta önskan just nu?

Just NU önskar jag att vi snart är framme så jag slipper sitta fler timmar i bilen…

Kommentera

