Tuta och kör

Vi har som sagt köpt bil och det var ju skoj. Sen kom vi till den här delen att jag måste köra bilen och det var ju mindre skoj. Jag har i stora drag hållt mig borta från bilkörning i ca 1.5 år men nu är det slut på det. Efter en händelse för måånga år sedan när jag satt i en bil (som passagerare) som var sekunder från att frontalkrocka på en snorhal väg har jag haft lite svårt för bilåkande och även bilkörande.

Så här har veckans bilkörande sett ut

måndag sov otroligt lite natten innan. Hade ångest och svettades över bilkörandet och var helt villig att sälja bilen igen eller lämna tillbaka mitt körkort. Körde sen och det visar sig att det går ju bra att köra bil.
tisdag det snöar hela natten. Jag upprepar högt för mig själv jaha jaa det är snööö massa snöö, snökaos, snöstorm. Man kan INTE köra bil i snöstorm alltså…faktiskt. Så jag går och ställer mig vid busshållplatsen som en liten fegismyra men i vanlig ordning kommer inte bussen. Det slutar snöa och jag ger upp och går till bilen, skäller på mig själv och kommer iväg 30 min senare än planerat.
onsdag tänker fan vad skönt att slippa åka buss, åh just ja det finns ju radio i bilar, vad skoj. Åker till och från jobbet som en glad och avspänd bilist!

Alltså tar jag stora steg framåt. Imorgon kanske jag släpper loss och sjunger med i nån låt på radion.

image

jag har haft körkort i ca 7 år och har kört massa men efter varje längre uppehåll kommer den där dödsångesten krypandes…och jag minns hur nära smällen var och är så evigt tacksam att smällen aldrig kom.

Taggad ,

Kommentera

