Grannar

image

En av mina favoritsysselsättningar här i livet är att spionera på våra grannar. Det kan bero på att jag är uppväxt på landet och det var brist på grannar att snoka på. Det här med att bo i lägenhet är så spännande att jag nästan kissar på mig. Och tänk vilken tur att alla grannar måste passera vår dörr för att ta sig hem. Ikväll nådde vi nästan toppen av spännande eftersom det var en lägenhetsvisning i lägenheten mittemot!! Jag har stått som klistrad i nyckelhålet och rapporterat till en högst ointresserad Mattias om vad för typer som rör sig i vår trappuppgång. Dock är risken att mitt nyckelhålsstirrande snart kommer att avslöjas. Sixten brukar nämligen smyga sig upp bakom mig och säga med full styrka ”Mamma vad tittar du på i dörren!? Jag vill också titta dörren!!”och den lövtunna ytterdörren har inte en chans att blockera Sixtens stämma.

Taggad , ,

Kommentera

