Renovering av stol

image

Sixten vaknade med hosta och halsont och efter ett kort bråk om vems jobb som är viktigast och vem som ska vara hemma och vabba så slog vi hårt på jämnställdhetstrumman och vabbar halva dagen vars. Eftersom Mattias ska fanfara för någon norsk minister som är på besök så fick jag vabba förmiddag. Då gäller det att fånga dagen så att säga. Så jag sprang ner i källaren och hämtade upp en stol till från vårt bytesrum och sen klädde vi om båda stolarna. En till mitt skrivbord och en till Sixtens rum. Nere i bytesrummet hittade vi även en till porslinstupp (våra grannar tycker uppenbart inte om tuppar och höns och de måste helt glömt bort att påsken snart är här). Tuppen ska vi måla gul och sen ska den få stå tillsammans med den svarta hönan i påsk. Och ja, när man pysslar och fixar med en treåring kan allt hända. Så fort jag lämnade rummet hörde jag ett ‘oj jag målade på ekorren!’ sen var det ett rosa streck över den nya stolsdynan. Tacka gudarna för vattenlösliga pennor till barn. Ekorrwn fick sig en tvätt sen var den som ny igen.

Taggad , ,

2 thoughts on “Renovering av stol

  1. Eva skriver:

    Vad roligt med ett bytesrum, det skulle jag också vilja ha, iofs räcker det nog att gå ner i källaren eller åka till mina föräldrar, men ändå 🙂 Hoppas att Sixten och ekorren återhämtar sig snart!

Kommentera

