Fläckar

image

En stressig morgon. Jag lovar att Sixten ska få äta macka på bussen. Jag har tagit ett ordentligt lager mjukost. Mycket väskor, snuttefilt och katten ska med. Jag lägger mackan på vagnen. Jag ser på klockan att vi håller på att missa bussen. Vi springer. Jag har glömt bort mackan. Vi hinner med bussen. Sixten vill sitta längst bak i bussen och vill äta sin macka. Justfan. Mackan! Det är inte lika mycket mjukost på den längre. Jag har ingen servett. En impuls säger åt mig att försöka slicka bort mjukosten från vagnen. Jag gör det inte. För många på bussen tittar på oss. Vi sätter oss längst bak i bussen. Sixten äter mackan med lite mindre mjukost på. Jag glömmer bort mjukostfläcken. Dagar går. Nu pker vi tunnelbana. Jag fäller ner taket på vagnen nör Sixten somnat. Där är den. Den ingrodda mjukostfläcken.

Taggad

2 thoughts on “Fläckar

  1. Eva skriver:

    Ser du att den ler mot dig, är det meningen eller bara slumpen att det är en glad gubbe mitt i fläcken?

Kommentera

