Kaffe med rån

image

Jag har lyssnat på början av boken ”Kaffe med rån” via någon ljudbokssajt som jag glömt namnet på. Jag brukat föredra att läsa själv eftersom jag sällan har tid att hänge mina öron till något annat än någon som ropar på mig och vill något. Om jag däremot sätter mig ner för att läsa så är tiden där och då avsatt till läsning. Men jag vänjer mig vid någon form av multitasking där jag lyssnar samtidigt som jag göra något annat. Kanske ska jag börja lyssna på ljudbok när jag ritar så behöver jag inte varje gång stå i valet och kvalet om jag ska läsa eller rita. Boken handlar i alla fall om ett gäng äldre på ett serviceboende som bestämmer sig för att begå ett rån för att man har det bättre i fängelset än på serviceboende. Visst ser jag riktigt trevlig ut som gammal, jag har siktet inställt på att bli en äkta bulltant, synd bara att jag inte kan baka.

Taggad

Kommentera

