Dejt

image

Idag har jag frukostdejtat med Sixten. En 3-års kontroll på BVC stod på schemat så jag och Sixten slog på stort och tog en frulle på Stureplan (om jag hängt vid Sturplan oftare hade jag säkert känt till något häftift slang för sturplan… kanske sturis eller planen?). I vilelt fall hat det öppnat ett rymligt espresso house där med gott om plats för skräniga 3-åringar (jag vågar chansa på att de andra gästerna inte hade samma uppfatning). Frukostdejten gick mest ut på att jag sa ”nej, sluta med det där”, ”kasta inte ditt sugrör på marken”, ”neeej neeej man får inte stoppa sugröret i munnen när det varit på marken”, ”neej man får inte stoppa ner sin macka i blomkrukan!”, ”sitt still”, ”om du inte slutar nu så *insert valfritt tomt hot*”. 3-års kontrollen gick bra och efter dagis/jobb bestämde jag att vi skulle göra lite pyssel. Vi (mest jag) målade en äggkartong och planterade (hällde ut hela påsen på ett ställe) krasse. Sen gick jag med på att Sixten fick leka lite med vattnet tills jag vände ryggen till i tre sekunder och hela köket badade. Sixten svarade envist att han faktiskt behövde hälla vatten på golvet ”jag behövde det mamma och då måste jag”. Då föreslog jag att vi skulle plantera våra tulpaner. Sixten föreslog att vi skulle plantera den kokta blomkålen. Vi kompromissade och planterade tulpaner och kokt blomkål i samma kruka.

Taggad ,

Kommentera

