Inte så skoj

image

Stackars hunden har haft någon form av magont. Jag satt vaken med henne fram till 3 på natten och blev sedan väckt av en pigg Sixten kl 06.57 som genast ville upp och leka. Oron över Smulans mage fortsatte och efter samtal med veterinären lutade åt att hon hade förstoppning. Jag och Smulan gick runt runt runt ute i skogen i hopp om att få i gång hennes mage (men det fick mest igång min mage). Några rundor senare kom det äntligen bajs (från Smulan alltså) och jag ville high fivea alla förbipasserande. Sen dess har hon varit piggare…eller ja, hon är sitt gamla vanliga lata jag och slaggar mest i sängen men hon ser i alla fall piggare ut och ville kasta med pinnar när vi var ute. För lite sömn och för mycket oro gör att mitt huvud exploderar. Mattias o Sixten flydde fältet och jag ligger i sängen och försöker prata vett i Smulan och förklara vikten av att bajsa dagligen.

Taggad

Kommentera

