Tillfälligt avbrott

Jag läser en bok. Det kräver all min energi. Ni vet när man slukas av en bok och man helt plötslig är i den världen. Där är jag nu. Det värsta är att jag inte tycker att boken är speciellt bra. Och vilken är boken? Jo, 50 nyanser av honom. Det är som när man fastnat i en dålig dokusåpa eller serie på tv som man egentligen inte gillar för det är tillrättalagt, stelt och dött, ytligt, stereotypt och töntigt (t.ex Greys anatomy som jag är hooked på). Jag vill egentligen inte se det men jag kan ine sluta titta. Likadant med boken. Jag måste läsa. Annars vet jag ju aldrig vad som händer. Och ja nu är det ju så att jag lånat alla tre böckerna och bok nr 2 är snart avklarad.

Men hag har ju hunnit med att göra lite mer än att bara läsa tantsnusk.

1. Jag har fått ett blomsterbud från underbara Emilie. 2. Jag har levererat spiddekauga från skåne och kände smaken av min barndom när vi åt den. 3. En tavla har börjat ta form. 4. Påslen tog slut. 5-6. Jag har spenderat all min lediga tid med vårt underbara barn (och efter en timmes gråt lyckats klippa honom)

image

Ikväll har Mattias konsert i Nyköping och barnet somnade tidigt. Så då fibns det ju inte så mycket annat att göra än att titta ikapp Greys anatomy och läsa färdigt snuskboken.

Taggad , ,

Kommentera

