Gubbe du måste flytta på dig!

Något for i mig igår. Stockholmstrafiken gör mig G-A-L-E-N. Väjningsplikt tycks gälla alla utom GUBBAR! En medelåldersman i fin nytvättad volvo tyckte helt bestämt att väjningsplikten inte kunde gälla sådana som honom och att det tydligen var min skyldighet att släppa in honom OMEDELBART. Men se du lilla gubben, det tänker jag inte göra, sa jag först tyst för mig själv. När han sen bestämde sig för att tränga sig fram, eftersom jag uppenbart inte tänkte släppa in honom, rann bägaren över. Jag bestämde mig där och då för att inte släppa in honom om det så skulle kosta mig lacken på vår bil. VI KVINNOR HAR HAFT VÄJNINGSPLIKT FÖR ER MÄN I EN HEL LIVSTID, NU KAN DU VITA MEDELÅLDERS MAN I FIN BIL MINSANN AVVARA 3 SEKUNDER AV DIN TID TILL ATT LÄMNA FÖRETRÄDE ÅT EN UNG TJEJ GÖR EN GÅNGS SKUUUULL, skrek jag i mitt huvud samtidigt som jag pressade mig nära lastbilen framför mig. Självklart fick han ge sig. Men gav sig ändå inte. Han körde upp på andra sidan om mig och försökte få ögonkontakt med mig. Men eftersom jag inte tänker låta mig läxas upp av en random man så gav jag honom inte det nöjet. Eftersom han blockerade bussfilen kunde han inte vänta på min uppmärksamhet, utan tutade ilsket två gånger och gasade sedan iväg. Det står alltså 1-0 till mellan mig och gubbvärlden. Han fick inte nöjet att köra om mig och han fick inte nöjet att läxa upp mig. Alltså var nöjet helt på min sida. Samma dag fick jag anledning att ringa min syster och skrika ”DET FINNS EN GUD OCH DET ÄR EN KVINNA!!” när ett annat gubbpucko körde som en galning och var millimeter från att köra in i vår bil sedan blev stoppad av polisen 2 km längre fram.

Taggad ,

Kommentera

