Barn med utbrott. Kapitel 324

20130531-002758.jpg

Barnet här hemma fortsätter i vanlig ordning att ställa orimliga krav på mig och sen få utbrotten från trollskogen när det inte går som han vill.

1. Krav: Alla gosedjuren skulle ”kissa” på morgonen innan jag fick kissa. Vad hände: jag tittade snällt på när bebiskatten och snutten ”kissade” men när det var Hello Kittys tur fick jag nog. Resultat: skrikutbrott och tårar. Men å andra sidan var jag inte kissig längre och hade gott om tid och tålamod för utbrottet.

2. Krav: jag skulle låtsas vara häst och krypa på knä från hallen, ber för trappan och ut till cykeln med Sixten på ryggen. Vad hände: Jag sa nej, behöver jag förklara varför? Jag vill behålla någon form av värdighet inför grannarna. Resultat: skrikutbrott och 15 min sen till jobbet.

Men sen är han ju en glad liten jäkel för det mesta!

Kommentera

